Доскоро опаковъчният редизайн означаваше по-скоро промяна в етикетирането или графичното изображение, отколкото във формата, материала или структурата на опаковката. Но съвременният потребител е по-взискателен от когато и да било и предпочитанията му се развиват. Развиват се и методите за удовлетворяване на потребителските изисквания.
Оригиналните форми на опаковките и иновативните системи за употребата на опакованите продукти вече станаха норма за много продуктови категории. Поради тази причина „опаковъчното творчество“ често се превръща в най-важния фактор за съживяването на марките и на цели продуктови линии. Тайната на успеха на даден продукт се крие в способността да се осмисли и улови есенцията на дадена марка, и след това тя да се трансформира в съвременен опаковъчен формат. Но тук не става въпрос само за външния облик. По-тънките подробности, като състояние, цвят и текстура, също са от ключово значение, тъй като представят качеството и естетичността на дизайна на опаковката. Затова, за да се използва творчески главната характеристика на опаковките за масови стоки — способността да диференцира продукта и да го отличават върху рафта, трябва да се цели обновяване на марковия имидж чрез вграждане на повече „персоналност“ в продукта посредством редизайн.
В днешните времена на задълбочаваща се икономическа криза, на опаковъчния дизайн вече не може да се гледа като на еднократно решение. Зависимостта на продажбите на продукта от имиджа на опаковката е критична. Дали ще се обновява дадена марка чрез опаковъчен редизайн, дали в продуктовата линия ще се включват клонирани модификации или ще се опакова напълно нов продукт, изпитанията на рецесията, изостряща конкуренцията между изобилните стоки в магазините, налагат развитието на цялостни системи за опаковъчен дизайн. Засилващата се необходимост да се поддържа нивото на продажбите в условия на икономически упадък подсказва, че е по-важно от когато и да било, да се инвестира без бавене в жизнени системи за опаковъчен дизайн. Изследванията и проучванията не винаги разкриват скритите двигатели за напасването на марката към потребителските нужди и намерения. В търсене на пресечната точка между потребителските интереси и брандинга, опаковъчните дизайнери, в сътрудничество със стокопроизводителите, могат и трябва да разработват цялостни стратегии за съживяване на стоковата реализация чрез силата на опаковането. Тези стратегии водят до създаването на системи за действен и диференциращ опаковъчен дизайн и редизайн. Като единствен маркетингов инструмент за реално пласиране на продуктите по един директно осезаем начин, на опаковъчния дизайн вече не може да се гледа като на еднократно решение, а като на система за инвестиране в стоките и в тяхната успешна реализация.
Понякога само промяната в някоя съставка на продукта налага използването на редизайна като част от системата за опаковъчен дизайн. Такъв е случаят с детската напитка Sunny D на Elmwood. Дизайнерите на компанията отразяват преформулирането на плодовата напитка, като се фокусират върху предизвикването на представа за здравословен начин на живот извън дома. Преработеният дизайн подчертава, че напитката не съдържа добавена захар и изкуствени подсладители. Компанията е инвестирала в производството на новия продукт, за да подобри преснотата му чрез увеличаване на плодовото съдържание до 70% без изкуствени оцветители и консерванти. Това се е наложило, след като е имало негативни публикации в пресата относно напитката и е било съпътствано от здрава работа за отразяването по един ангажиращ и пораждащ доверие начин на значително освежения продукт чрез новата опаковка.
За да въведе в супермаркетите новите си бисквити с цяла гама обновени вкусови качества, Duchy Originals е преработила опаковка им, с оглед постигане на ударни продажби с помощта на опаковъчния редизайн. Върху опаковката е отпечатано изображение, подсказващо работата по гравирането върху дърво в семейната ферма на собственика на компанията, чиято цел е да се подчертае произхода на фирмата и да се комуникира ангажираността й към устойчивото производство на качествени хранителни продукти. Символите от обновената опаковка ще бъдат използвани за цялата гама продукти на компанията. Счита се, че редизайнът с новия си облик ще заздрави лоялността на потребителите — любители на марката и ще привлече нови фенове на продуктите на компанията.
С помощта на дизайнерската агенция The Market, компанията SSL International е използвала възможностите на опаковъчния редизайн, за да придаде маркова идентичност и да въведе опаковката на детските си лекарства от лекарствената фамилия Medised. На The Market е отнело доста време, докато осигури изпъкването на опаковката върху рафтовете в една изключително конкурентна среда — агенцията е постигнала тази цел с разработения от нея „панел за майките“ върху опаковката. За разработката са проведени наблюдения върху поведението на майките в търговска обстановка и са проведени тестове с тях за комуникирането на информацията от опаковките, като се е използвала идеята, че детското лекарство не е просто един продукт, предлаган от аптекаря. Обновената опаковка с лекарства се предлага в супермаркетите и е приемник на базовия дизайн и цветова схема на останалите опаковки от фамилията, като подсилва или опростява някои от елементите на познатия вече дизайн. На опаковката са поместени снимки на деца, като целта на изображенията е да отразяват успокояващите или тонизиращи свойства на лекарството. При разработката на дизайна е взет предвид фактът, че децата безпокоят майките си по време на пазаруването и така намаляват до минимум и без това краткото време (средно 3 секунди) за вземане на решение за покупка. Като средство на брандинга, опаковката с новия редизайн ще бъде включена в маркетинговите и рекламни дейности и кампании на SSL International.