Футболната треска, заразила света през последните месеци, не подмина и големите производители на потребителски стоки, които се стремяха по да промотират продуктите си в контекста на Световното първенство по футбол в ЮАР. Закономерно тази тенденция важеше с особена сила за официалните спонсори на Мондиала, които се опитваха по всякакви начини да изградят връзка между продуктите си и силните положителни емоции, които създава световният футболен форум. Удачно създаденият дизайн на опаковките, който да съдържа елементи от футболната игра, отново се оказа печеливш модел и мнозина успяха сериозно да увеличат печалбите си.
Американските пивовари от Miller пуснаха на пазара лимитирана серия опаковки на бирата си с марка Miller Lite, върху които са отпечатани образите на част от най-добрите американски и мексикански футболисти. Кеновете с новия дизайн ще се предлагат в два размера — 8 и 24 унции. Освен за самата опаковка, производителят е помислил и за вторичното опаковане (груповата опаковка), която също ще притежава графики от футбола, а текстът върху нея ще бъде изписан на 2 езика. Южноафриканският филиал на SAB Miller пък пуска на пазара алуминиева кутия за бира, която се превръща в чаша след отстраняването на целия горен капак при отваряне. Така отпада нуждата от използване на стъклени бутилки или инсталиране на системи за наливане на бирата на стадионите по време на футболните мачове. Производителите на опаковката от Crown заявяват, че целта е да се намалят опашките по време на масови събития чрез съкращаване на времето за сервиране, тъй като бирата може да бъде консумирана директно от кутията.
Алуминиеви бутилки на Budweiser
Пивоварите от Budweiser също се представят на ниво със своята лимитирана серия бутилки на тема световното първенство по футбол, произведени от Exal. Бутилката с вместимост 473 мл е с дизайн, който намалява риска от нежелано разливане по време на консумация и увеличава усещането за студенина на бутилката при допир. Пускането на лимитираната серия е част от общото усилие на групата пивоварни под крилото на АB Inbev да увеличат продажбите си преди и по време на първенството.
Футболна топка от опаковка
Дизайнери от Южна Корея (чийто отбор също участва в първенството) са създали нещо наистина нестандартно — опаковка, която с малко повече сръчност може да бъде превърната във футболна топка след използване. Тубата е съставена от хартиени ивици, които се разглобяват и след това се втъкват една в друга, така че да се получи желаната форма на кълбо. Брилянтен пример за прилагане на оригами-техниката в опаковането.
Опаковки на билетите
Базираната в Лондон компания Burgopak създаде т.нар. „гостоприемни кутии“ (hospitality boxes), които освен билетите за мачовете на първенството побират и комплект листовки с информация за събитието. Новата кутия е адаптиран вариант на патентованата от южноафриканската опаковъчна фирма Aries Packaging плъзгаща се опаковка, използвана за билетите за филмовите награди BAFTA. Опаковката е яркозелена и е покрита с матов ламинат. В нея има вграден ацетатен прозорец, приспособления от черна пяна и накрайник за издърпване, с който етикетите могат да бъдат извадени по най-удобния начин.
Шарена бутилка от Coca-Cola
Клонът на Coca-Cola в Саудитска Арабия пусна на пазара през юни специална серия на своите стъклени бутилки. Опаковката е боядисана в цветовете на логото на световното първенство. Сред достойнствата на бутилката е умелият дизайнерски трик надписът Coca-Cola да бъде отпечатан върху бялото поле на фона, като по този начин успешно се вписва в цялостния дизайн.
Play AXE 2010
Известната марка дезодоранти Axe, популярна най-вече сред младото поколение, също пусна на пазара дизайн на опаковките си, свързан със световното първенство, като промоционалната кампания на продукта е насочена специално към чилийския и мексиканския пазар. Надписът Play AXE 2010 върху алуминиевата опаковка е изписан с живи цветове, които го отличават на останалия фон.
Промяна в традицията
За първи път от 78 години насам шоколадовите блокчета на Mars не са опаковани в традиционната черна опаковка с червен надпис върху нея. За да почете участието на английския футболен отбор в световното първенство, компанията производител решава да пусне на пазара нов опаковъчен дизайн. Черният цвят е заменен с бял, на който е изрисуван кръстът на свети Георги, като по този начин се пресъздават елементите на английското знаме.
Наденички и футбол
Германската марка Herta се присъединява към футболната еуфория със своя най-нов опаковъчен дизайн на кутията на наденичките „Knacki Ball“. Опаковката, върху чийто етикет е прибавен надписът „Edition 2010“, е на пазара от април тази година. Тук за разлика от някои от другите опаковки дизайнът не е променен напълно, но е „пипнат“ достатъчно, за да се усети „футболният дух“.
И не на последно място: „Опаковката“ на самата световна купа
За това първенство с нова „опаковка“ се сдоби и самата световна купа. Луксозната кутията за съхраняване на 18-каратовия златен трофей е направена от френския производител на кожени чанти Louis Vuitton, който бе избран от ФИФА специално за тази цел. На представянето на луксозната опаковка присъства и британският модел Наоми Кембъл, която постави ритуално купата в кутията, в която тя пропътува разстоянието до Южна Африка. Досега златната статуетка бе пренасяна в алуминиева туба.