Кога казваме за една опаковка, че е иновативна? И достатъчен ли е само един показател, или тя трябва наистина да е много различна от вече съществуващите на пазара? Опаковката за брашно на френската Moulins de Kleinbettingen, произведена от смес от PE (полиетилен) и PET (полиетилен терефталат), и вакуумната опаковка за шоколад на италианската Costruttori di Dolcezze претендират за иновативност и наистина са такива. Доказват го времето и нестихващият интерес на потребителите.
Предназначената за многократно отваряне и затваряне изправена опаковка за брашно е снабдена с капачка и улей, който позволява дозиране на желаното количество от продукта (Сн. 1 ). Разфасовките от 750 г са гъвкави и водоустойчиви. За първи път такава опаковка е използвана преди 2 години, но за захар. Разликата между двете е, че сега отворът е по-голям. На практика иновативната опаковка е недотам удачна за едросмляно брашно. Поради тази причина брашното, което се предлага в нея, е финосмляно и с по-тясно приложение — основно за приготвяне на фино тесто, каквото е палачинковото. В момента френската компания търси алтернативи за производството на 100% биоразградими опаковки.
Продуктът е наличен на пазара във Франция, Белгия и Люксембург. Предстои представянето му в Германия.
Ламинираните сашета шоколад са лесни за отваряне, а малката (само 75 г) опаковка се оказва удобна за носене (Сн. 2). Какво всъщност е новаторското тук? Ако се абстрахираме от по-високата цена на крайния продукт, всъщност остава най-важното — предимствата на вакуумната опаковка да удължава срока на годност на продукта, защитавайки го от резките промени в температурата и светлината, запазвайки неговия вкус, аромат и органолептични характеристики. А това никак не е малко, нали? Макар че засега шоколадът се предлага само в Италия и отчасти в някои европейски страни.
Безспорно до момента двете иновативни опаковки имат успех на пазара — факт, който със сигурност се дължи и на високото качество на продуктите, предлагани в тях.