С тържествен водосвет и зрелищно шоу на 24 октомври 2013 г. екипът на Мултивак България отбеляза своя петгодишен юбилей. Специален гост на събитието бе водещият на „Бързо, лесно, вкусно“ – Ути Бъчваров. Популярният актьор и шеф-готвач представи революционната концепция MYLAR®COOK, като пред очите на присъстващите лесно и бързо вакуумира продуктите заедно с подправките и сготви вече дълбоко замразените храни (риба и пиле), които при дегустацията се оказаха изключително вкусни.
Гостите станаха свидетели как MYLAR®COOK технологията сбъдва мечтата на всички, които обичат да готвят – за кратко време да постигат невероятни резултати в кухнята.
Как работи MYLAR®COOK? Благодарение на специално разработено от DuPont Teijin Films фолио продуктите за готвене се опаковат заедно с подправките на специална термоформовъчна машина MULTIVAC. Така опаковани те могат да бъдат замразявани или съхранявани при плюсова температура, тъй като бариерните свойства на опаковъчния филм удължават срока им на годност. По всяко време, когато пожелаете, можете да извадите опакованите продукти от хладилника и да ги приготвите в микровълнова фурна, на водна баня или в електрическа фурна, тъй като фолиото издържа в градусовия диапазон от –50ºС до +220ºС.
MYLAR®COOK технологията е разработена за продукти, съдържащи протеини (месо, птици, риба) и гарантира запазване на техните естествени аромати, витамини, минерали и влага. Освен нея е разработена и MYLAR®BAKE технология за опаковане и изпичане в опаковката на тестени изделия (хляб, баница, щрудел, сандвичи и т.н.). Процесът на приготвяне е максимално икономичен, безопасен и с минимален риск от замърсяване на храните. По време на печенето, при достигане на подходящата температура и налягане, уплътненият шев на опаковката се отваря от само себе си. Това дава възможност за запичане на продукта (получава се т.нар. ефект на коричката) и отвеждане на парата с цел по-бързо и безопасно охлаждане на готовото ястие. По този начин отпада нуждата от допълнителни клапани за вентилиране. И още нещо: така приготвеният продукт е с хрупкава коричка отвън и сочен отвътре.
Технологията MYLAR®COOK гарантира високо качество на приготвените храни – солите и минералите не се изпаряват, а остават в продукта, което позволява да се използват само 30% от обичайно необходимото количество сол и само половината от обичайно необходимите подправки. Освен това продуктът се приготвя много по-бързо, което пести време и електроенергия. И не на последно място – след целия този процес кухнята остава чиста.
За повече подробности, както и за това, каква е равносметката за изминалите пет години и какво предстои на Мултивак България, разговаряме с управителя на компанията Ивайло Димитров:
Г-н Димитров, тази година Мултивак България празнува своята петгодишнина. Как се зароди идеята за дъщерно дружество на MULTIVAC у нас и какви трудности трябваше да преодолявате, за да се наложите на малък пазар като българския?
Мултивак България бе регистрирана през 2008 г. вследствие решение за интернационализация чрез дъщерни компании, които да заменят мрежата от дистрибутори с цел по-добро обслужване на клиентите на компанията.
Към днешна дата в над 70 дъщерни компании на MULTIVAC в целия свят работят над 3700 обучени и мотивирани специалисти, които предоставят на клиентите иновативни опаковъчни решения.
Перфектното качество на продуктите и услугите на MULTIVAC, основани на над 50-годишния опит на компанията, помогнаха да се наложим като предпочитан партньор и на българския пазар.
Какво се промени за времето от създаването на дружеството до днес и можем ли да говорим за „български“ модел на MULTIVAC?
От създаването на Мултивак България се стремим да бъдем възможно най-близо до нашите клиенти, като ежегодно инвестираме в разширяване на консултантската и сервизна мрежа в страната. Нашата мисия е да издигнем българската промишленост на световно ниво, предоставяйки на българските ни клиенти иновативни, високопроизводителни и екологични опаковъчни решения.
Освен опаковъчна техника MULTIVAC предлага и автоматизирани решения за зареждане на продукти, модули за пренареждане на опаковки, метал детектори и рентгени, скенери, контролни везни, транспортни линии, принтираща, етикетираща и маркираща техника, автоматично кашониране и палетизиране и др.
Мултивак България е доставчик и на консумативи, плоско, меко и твърдо фолио, тарелки, пликове и др. Компанията осигурява сервизно обслужване и доставка на оригинални резервни части и консумативи, произведени в Германия и Австрия.
През май т. г. отвори врати Вашият онлайн магазин за опаковъчни машини, аксесоари и консумативи. Означава ли това, че Мултивак България ще е достъпен не само за големите производители, но и за малките и средни компании от сферата на хранително-вкусовата промишленост?
През годините разширихме и каналите за комуникация с настоящите ни и потенциални клиенти. От началото на 2012 г. корпоративният ни уеб сайт: www.multivac.bg функционира и на български език.
Онлайн магазинът е част от стратегията ни да направим продуктите и услугите на MULTIVAC достъпни за по-широк кръг компании от различни браншове и промишлености чрез един „клик“ на: www.mvac.bg
Наскоро имахте две успешни участия на изложения – IFFA през май и Fachpack през юни. Какво е Вашето лично впечатление от тях и кои от новите продукти на MULTIVAC бихте определили като наистина революционни?
На IFFA 2013 във Франкфурт направихме редица премиери, като например най-малкия термоформър R095 в комбинация със слайсър с автоматично зареждане на продукта; новия трейсийлър Т600, който попълва портфолиото от малки към средни автоматични трейсийлъри; най-големия ни двулинеен автоматичен трейсийлър Т850, интегриран в напълно автоматизирана линия; най-големия термоформър R685 за директно зареждане на слайс с капацитет над 480 опаковки в минута; термоформъра R900 с дълбочина на изтегляне на опаковката от 450 мм; напълно автоматизирана линия за пакетиране на кренвирши в опаковка с цип за многократно отваряне и затваряне; патентована HPP (High Pressure Processing) система за обработка на опаковани продукти чрез свръхвисоко налягане с цел удължаване срока им на годност; e-concept, или екологичната концепция на MULTIVAC за икономии на фолио, електричество, сгъстен въздух и вода; революционната концепция за термоформоване, опаковане и готвене на продукти в опаковката MYLAR®COOK и т.н. (www.multivac-at-iffa.com/en).
Много се радваме, че всяка година посетителите от България се увеличават както на щандовете на Мултивак на международни панаири, така и в тренировъчния ни център в Германия и в шоурума ни в София.
Последните няколко години не бяха и все още не са лесни за работещите в хранително-вкусовата промишленост. Смятате ли, че времето на голямата криза е отминало и е настъпило времето на големите инвестиции?
Компаниите с дългосрочна програма за развитие инвестират непрекъснато, независимо от кризата. Нарастването на относителния дял на модерната търговия поставя нови предизвикателства пред производителите, изисквайки спазването на високи стандарти по отношение безопасността на храните, а също и гъвкавост при изпълнение на поръчките и съобразяване със срока на годност на продуктите. Точно тук ролята и приносът на MULTIVAC са огромни, тъй като компанията предоставя иновативни и ефективни опаковъчни решения.
По време на юбилея зарадвахте гостите със зрелищна презентация на технологията MYLAR®COOK. Скъпо ли е това удоволствие и ще го препоръчате ли на средностатистическото българско домакинство?
MYLAR®COOK поставя нови стандарти в така нареченото удобство (convenience), което е засилваща се тенденция в европейски и световен мащаб – време- и енерго-ефективен метод за готвене.
Както се убедиха и нашите гости по време на дегустацията, всеки път получаваме превъзходно сготвен продукт, запечен отвън и сочен отвътре, използвайки по-малко от половината от обичайно използваните сол и подправки при конвенционалните методи за готвене.
Надяваме се в скоро време българските клиенти да имат възможност да се убедят в качествата на продуктите, опаковани и приготвени по технологията MYLAR®COOK.
Какво предстои оттук насетне? Какво да очакват клиентите на Мултивак България в близко бъдеще?
Както и досега, „всяка сутрин ще ставаме рано и ще бягаме бързо“, за да може нашите клиенти да имат достъп до най-иновативните и ефективни опаковъчни решения.
През 2012 г. стартирахме с образователна програма в рамките на „Дни на иновациите“. Програмата се радва на голяма популярност сред нашите клиенти и партньори, поради което планираме през 2014 г. тази инициатива да прерасне в „Мултивак академия“ с насоченост към мениджърите и техническите кадри в хранително-вкусовата промишленост и фармацията.
Като съучредител на световната инициатива „Save Food” (съхрани храна) MULTIVAC ще продължи да инвестира в разработването на нови методи за опаковане и обработка на храни. В рамките на проекта Мултивак България е радетел и разпространител на идеята за намаляване на количеството похабена и изхвърлена храна, съществен принос за което имат нашите революционни методи за вакуум опаковане и опаковане в газова среда, обработката с HPP и други способи за удължаване срока на годност на продуктите.
Поводът да се срещнем е празничен. Какво бихте искали да пожелаете на Вашия екип и на българските клиенти?
Ето че неусетно изминаха пет години от създаването на Мултивак България. Пет години на закалка и доказване на българския пазар. Резултатът е непрекъснат растеж и успехи, в основата на които стои сплотеният екип на Мултивак България – истински професионалисти, отдадени на мисията да бъдем по-близо и в услуга на нашите клиенти.
Нека си пожелаем здраве и късмет, за да работим за издигането на българската промишленост на технологичното ниво на световните еталони и за да виждаме все повече опаковани български продукти по света.
Нека стремежът към усъвършенстване да ни води напред и нагоре заедно с нашите клиенти и партньори!