Силата на термохромните мастила
Използването на т.нар. термохромни мастила се превръща в стандарт за производителите, които предлагат на пазара охладени напитки (бира, сокове, води и др.) Така например Molson Coors, производителите на едноименната бира отпечатват голяма част от повърхността на опаковките си с термохромно мастило, което индикира времето, в което напитката е охладена до подходящата температура. Molson Coors използват разработените от опаковъчния гигант Ball Corporation термохромни мастила и за други свои брандове като Carling и Caffreys като част от своята маркетингова стратегия в Северна Америка и Европа. За първи път обаче върху кутиите на Coors нанесеното термохромно мастило е с толкова голяма площ. Щом бирата добие подходящата температура за консумация, цялата рисунка на Скалистите планини върху кена променя цвета си от бял в син. Бирата се предлага в разфасовки от 500 и 300 мл.
Обелващ се метален капак
Многослойният капак за стоманени опаковки на Ball е едно елегантно и икономично решение. Неговият дизайн позволява лесно използване, удобство и сигурност за производителите и потребителите. Към капачката е прикрепена лесен за захващане гъвкав накрайник за издърпване, чрез който се премахва опасността от нарязване на пръстите при отваряне. Тази система осигурява подобрен захват на накрайника и повишена защита срещу нежелано отваряне. Същевременно фолиото предоставя много добра преграда срещу вода и газове, така че срокът на годност на опаковката е като при този на кутия със стандартен метален капак. Новият материал предлага добри възможности за декорация, сред които до деветцветен печат и довършителен слой, придаващ допълнителен блясък на продукта. Накрайникът за издърпване може да бъде вграден във фолиото, като по този начин цялостният дизайн на продукта добива завършен вид. Обелващите се капаци на Ball са с 45% по-леки от стандартните и са по-удобни за съхраняване и складиране, като по този начин почти се удвоява количеството им при превоз за единица обем.
Fusion-TekTM — металната консервена кутия за микровълнова фурна
Тази технология предоставя на клиентите уникалната възможност за използване в микровълновата фурна на опаковки, които притежават издръжливостта и здравината на традиционните кенове. Известно е, че традиционните стоманени опаковки за храни възпрепятстват затоплянето на храните в микровълнова фурна, тъй като металът не позволява на микровълните да преминат през него. За да решат този специфичен проблем, от Ball са разработили подходяща технология, която позволява на вълните да преминават през съдържанието на металната опаковка. Опаковката Fusion-Tek е снабдена с пластмасово дъно и капак. По този начин се създава канал за микровълновата енергия, която загрява храната за 2–3 минути до температура от 170°C.
Кенът на Carling предотвратява „металния“ вкус на бирата
Carling пуска на пазара нов кен, който претендира, че подобрява качеството на бирата на пазара чрез предотвратяване появата на метален вкус. Taste Lock Cans на Ball предлагат подобрено запечатване, за да се предотврати получаването метален вкус по време на процеса на пълнене, и Two-Stage Liner, който да предпази бирата в кена. Изображението, направено с термомастило, също е задължително в случая.
Металните кутии за бои не са за подценяване
Поради естеството на съдържанието си опаковката на бои трябва да бъде особено ефектна и привлекателна. В случая тя се явява най-добрата реклама на продукт, чиято цел е да създава добрия външен вид на повърхностите след боядисване. Осъзнавайки този факт, от веригата магазини Wickes са се потрудили добре, за да създадат метална кутия с подходящ дизайн за реновираната им марка бои. Дизайнът е създаден след задълбочено проучване на дизайнерската агенция Reach. Основната идея на създателите му е той да се харесва на жените-потребители, без при това да отблъсква търговците. Тъй като боите са предназначени най-вече за домашна употреба, дизайнерите са използвали различни образи на предмети от бита, за да демонстрират различните им приложения. Основен мотив върху опаковката е своеобразният „прозорец“, направен от боя, който насочва вниманието към видимо безупречното качество на продукта.
Освен върху привлекателния външен вид на продуктите си, част от производителите на бои насочват услилията си и към създаването на олекотени и екологични метални опаковки. Производителите на висококачествените бои Fired Earth се обръщат към мултинационалната опаковъчна компания Impress за изработването на олекотени кутии за своята нова серия емулсионни бои. Новите кутии са с 10% по-леки от стандартните опаковки за бои. Производителите на боите твърдят, че в това си начинание са почерпили вдъхновение от успехите на Кока-Кола в олекотяване на пластмасовите бутилки.
Защитно фармацевтично фолио
Защитното фолио за фармацевтични продукти на CPI е създадено по технология, позволяваща отлично изпълнение на графика, текстове, лого и микроелементи, които да бъдат приложени директно върху повърхността на алуминиевия слой по време на процеса на поставяне на фолиото. Образите са вградени във фолиото, така че да не могат да бъдат премахнати. Прецизната лазерна технология все още не е достъпна или позната на пазара, което не позволява да бъде имитирана или копирана от фалшификаторите. Този продукт може да бъде използван във всички приложения, които са базирани на алуминия, като блистери на лекартва, фолиа, защитаващи продукта от деца, студено формовани фолиа, торбички, индукционни печати за бутилки и др. Прилагането на технологията не налага промени в опаковъчния процес и на практика тя може да се приложи към всеки вид алуминиево фолио или сплав с различна дебелина. Нещо повече – фолиото може да бъде конвертирано, лакирано, ламинирано, отпечатано, като тези процеси няма да повлияят на способността му да бъде пробито при изваждане на таблетката от блистера.