В опит за прогнозиране на бъдещето, в края на всяка изминаваща година се обръщаме назад за кратка ретроспекция на изминалия период. За разлика от правилото и за да не се създават очаквания, които може и да не се сбъднат предвид динамиката на времето, в което живеем, правим опит да съберем най-интересното от света на опаковъчните иновации в рамките на няколко страници с ясната идея, че става въпрос най-вече за дизайн и екология.
През 2011 г. вниманието на световните марки, произвеждащи продукти за хранително-вкусовата, питейната, козметичната и т.н. промишленост бе фокусирано върху дизайна на опаковките и тяхната екологичност. В желанието си да се доближат максимално до потребителите, повечето брандове заложиха на семплите и същевременно нестандартни решения в опаковането. Някои си позволиха лукса и определено не изгубиха, предлагайки продукти с ретро дизайн – израз на потребността от сигурност във време на икономически хаос и главоломно развитие на технологиите. Прокрадващите се носталгични нотки по атавистичните опаковки от миналото определено допаднаха на различните категории потребители, а смелите и авангардни решения на дизайнерите доказаха, че в света на опаковъчната индустрия никога не е късно за нови хрумвания и приятни изненади. За пореден път световноизвестните марки показаха гъвкавостта си и своята готовност да са изцяло в услуга на потребителите, и в отговор на динамичния и забързан начин на живот създадоха опаковки, които са колкото функционални, толкова и красиви, и щадящи околната среда.
Coca Cola, PepsiCo, Nike, Heineken и много други записаха имената си сред най-успешните за 2011 г. марки по отношение на иновациите в опаковането.
Тазгодишното издание на наградите Pentwards за пореден път доказа, че границата между опаковъчния дизайн и изкуството е условна и че на практика двете са едно цяло. И макар че наградите са за участвалите в конкурса, истински спечелилите в случая сме всички ние – потребителите, които споделяме създадената от дизайнерите и производителите на опаковки красота посредством продуктите от нашето ежедневие. В този смисъл не ни остава нищо друго, освен да си пожелаем нови – още по-приятни изненади от брандовете през идващата 2012 г.
Опаковъчните иновации през погледа на световните марки

Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Връзката между емоционалната ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковане на готови храни -
Автор: ProPack Magazine
0 Тубата – нашият ежедневен ... -
Автор: ProPack Magazine
0 За металните опаковки -
Автор: ProPack Magazine
0 За картонените опаковки и марките -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковките от хартия и картон - ...