Старата аксиома, че водата няма друга форма освен тази на своята опаковка, показва защо опаковката е от такова критично значение за силата на марката. Гледайки водата, човек не може да определи дали е от чешмата, или е избликнала от някой извор след векове филтриране през скалите. Бутилката може да е от кристален РЕТ или стъкло, но формата и цветът могат да създадат впечатлението, че водата е замръзнала в момента на пълненето. Днес производителите на бутилирани води предлагат здравословни и полезни продукти в опаковки със завладяващи вниманието графичен и структурен дизайн.
Обогатената с витамини вода си пробива път и се очертава като лидер пред ароматизираните и газираните води. Съчетанието на икономическата изгода и все повече разпространяващия се здравословен стил на живот сред потребителите са факторите, довели до създаването на новата платформа „DASANI Plus“ на марката DASANI. Тази витаминизирана вода се отличава с приятен и свеж вкус — чудесно допълнение към минералното съдържание и нулевата калоричност. Опакова се в РЕТ бутилка с изчистен свиваем ръкавен етикет.
Glaceau лансира обогатена с полезни хранителни вещества здравословна вода за ученици „Vitaminwater®“. Тя е без захар (както е при плодовите сокове), без изкуствени подсладители (както е при диетичните напитки) и без сода (както е при напитките за спортисти). Предлага се в подходяща за деца от всички възрасти бутилка, която е удобна за училищните чанти и кутиите с училищни закуски. Доставя се в единични и групови опаковки от по четири бутилки.
Компанията Constar International Inc. е разработила впечатляваща със своя дизайн РЕТ бутилка за овкусената вода на Arizona. Дизайнът подпомага поемането на вакуума, получен при горещото пълнене на бутилката и последващото охлаждане. Отличителна и привличаща вниманието е сферичната форма на гърлото със свиваем етикет. Отделно по диаметъра на бутилката е разположен хартиен етикет, а тялото е с плоско вертикално оребряване, което осигурява удобство при захващане. Името на компанията е релефно изписано по дължината на тялото на бутилката.
За лансирането на своята здравословна органична ароматизирана изворна вода без изкуствени есенции и захари Trinity Springs е избрала прозрачна и изчистена РЕТ бутилка с нов структурен дизайн. Гърлото е удължено и е с диаметър на отвора 38 мм, няма панели за етикета и ребра за горещото пълнене, но има специална мембрана на дъното за абсорбиране на вакуума PowerFlex™ на Amcor. Правите стени нямат прегъвания, които причиняват концентрация на напрежението, и така бутилката може да понася по-високи вертикални натоварвания.
Coca-Cola и L’Oréal си партнират през 2008 г. в лансирането на нова здравословна и разкрасяваща напитка „Lumaé“ за поддържане кожата на жени на възраст над 25 години. Освен като безалкохолна напитка, марката ще се представя на целевите пазари и като средство за разкрасяване.
Подобен продукт вече е на пазара — водите с марката „Borba Skin Balance“, които изпълняват клиничните критерии като средства за грижи за кожата.
От края на 2007 г. в този сегмент се лансира и „Diet Coke Plus“ с витамини и минерали.
Larry Trachtenbroit, шеф на Brain-Twist, New York е на мнение, че в скоро време ще има функционални напитки и води за всяка част на тялото и за всякакви случаи.
„LUNA Elixir“ е микс от вода, органични хранителни вещества и плодови аромати в четири разновидности, които помагат за хидратирането на организма и кожата на жените в частност, както и за доброто им здраве и самочувствие. Предлагат се в малки и удобни за чантата и бюрото опаковки.
Изявен лидер в производството на машини за опаковане на течни продукти в РЕТ е фирмата Sidel. Машината на компанията Combi представлява чудесно решение за интегрирано издуване, пълнене и затваряне на РЕТ бутилки с вместимост до 3 л. Постига се намаляване на броя на необходимите за производствения процес машини и се повишава неговата стабилност чрез подобрения трансфер и напълно синхронизираните машинни функции. Така се увеличава ефективността на производството, като се избягват обичайните проблеми, съпътстващи традиционните опаковъчни линии.
Машината се настройва лесно за различни видове продукти — тихи и газирани води, бира, сокове, чайове, млечни продукти. Със своето компактно и ергономично изпълнение и без междинни устройства произвежда опаковки с най-високо хигиенно ниво, отличава се с лесна поддръжка и ниско потребление на енергия — тези качества допринасят за реално намаляване на стойността на бутилките.
Английската компания Belu water бутилира минерална вода в биоразлагаща се и компостируема пластмасова бутилка. Освен че се приема благосклонно от купувачите, бутилката от естествен полимер се оказва добра алтернатива на РЕТ и други пластмаси поради растящите цени на петрола.
В САЩ е пуснато в производство свиваемо ръкавно фолио за етикети на базата на полилактоза от царевично зърно. Фолиото е с дебелина 50–60 микрона, има отлична свиваемост, много добра адхезия на печатните мастила, придава блясък и е устойчиво на надраскване. Може да се използва за подсигуряване срещу кражби.
Изследователи от RPI (Rensselaer Polytechnic Institute) разработват система за активни обвивки на сгради ABE (Active building envelope system) по технология за филми с малка дебелина, активно регулиращи температурата. Те са стигнали до извода, че тази технология може да се използва за изработване на самоохлаждащи се бутилки за газирана вода. Досегашните разработки на различни компании за добавяне на удобство към опаковките за храни и напитки за консумиране в движение (on-the-go) чрез използването на материали за загряване или охлаждане на съдържанието са внесли само известно разнообразие в историята на опаковането. Новата технология за тънките филми има потенциала за постигане на функционални прозрачни фолиа с термо-покрития за свиваеми обвивки за активно самоохлаждане на бутилки с газирана вода.
Clearly Canadian се е завърнала успешно към корените на своя бизнес, след като се е уверила, че оригиналните вкусове на газираните ароматизирани води и познатата стара опаковка много липсват на потребителите. Затова компанията е обогатила вкусовата гама на водата без калории и е възстановила чистата бутилка с релефния кленов лист.Стъклото предоставя почти неограничени възможности за иновации във форма, цвят, дизайн, прозрачност, структура и множество методи за декорация. То позволява отличителните белези на марката да бъдат буквално отлети и да се създаде качествена опаковка, изпъкваща сред останалите. Освен класическите примери за превръщането на формата в незабавно разпознаваема марка или икона, фолийното етикетиране на стъклените опаковки отбелязва много бърз растеж.
За отличаването на марките и за промоционални цели днес на разположение са различни видове мастила, филми и ефекти. В сравнение с традиционните хартиени етикети с водоразтворими лепила, чувствителните на натиск етикети, например, в комбинация с релефен, флексо- или ситопечат осигуряват множество ефектни изпълнения, включително изгледа „като че ли е без етикет“.
Тези качества на стъклото подбуждат търсенето на нови възможности както от производителите на продукти, така и от производителите на стъклени опаковки. Растящото значение на преживяването при консумацията на хранителни продукти създава ответна реакция и взаимодействие с конкретния продукт, които му придават нова стойност и го 2008
превръщат от обикновен продукт в нещо изключително, дори незаменимо. Тези аспекти на продукта и/или неговата опаковка могат да преобразят преживяването на консуматора, като изграждат силна и трайна асоциативна връзка потребител — продукт. В тази връзка най-добре се представя стъклото като опаковъчна среда за доставяне на приятни вкусови преживявания до потребителя, което вече се използва в сектора на безалкохолните напитки и водите — осигуряване на здравословни, изцяло естествени и вълнуващи вкусове, които пък заслужават чиста и естествена опаковка.
Същевременно информацията за полезността на продукта, отпечатана върху етикета, се съчетава чудесно с избора на опаковъчния материал — стъклото, което е „по-чисто“, вкусът му е истински, негови съставки не проникват в продукта, подходящо е и за опазване на околната среда от замърсяване с употребени опаковки. Но не само носталгията поражда това приятно чувство — хората разбират, че е по-добре да консумират чист продукт в чиста опаковка, която се рециклира, а не се изхвърля масово, както пластмасовите бутилки и картонените кутии.