При избора на опаковка за пресни меса трябва да се вземат предвид множество фактори, които са от съществено значение за успеха на продукта. Подхождайки към избора на опаковка, производителят трябва да бъде наясно, че не съществува универсална опаковка за всички видове пресни меса, които се предлагат на пазара. Всеки тип месо има своите изисквания за съхранение, които трябва да бъдат спазени по най-подходящия начин. Колкото производителят е по-наясно какви са изискванията на даден тип месо към опаковането, толкова по-голям е шансът му за пазарен успех. Затова опаковката трябва да бъде точно преценена комбинация от подходящи опаковъчни материали, технологии, структура, дизайн, външен вид и др. Резултатът трябва да бъде създаването на опаковка, която хармонира по най-добрия начин с продукта, осигурявайки ефикасен производствен процес и ефектно представяне на щанда.
Ето няколко съвета към производителите на храни
1. Подберете внимателно опаковката според нуждите на клиента. Повечето съвременни потребители пазаруват ежедневно и искат да сготвят нещо бързо и вкусно, когато се приберат вечер вкъщи. Готовите за бързо готвене опаковани меса са доброто решение и ние виждаме как производителите изпълняват тези очаквания на клиентите. В хладилните камери на супермаркетите се предлагат все по-големи количества прясно месо, нарязано на порции с определени размери и форма, което е подходящо за директна конвенционална или микровълнова обработка. В този случай най-добрият опаковъчен материал, предлаган в момента на пазара, е CPET. Опаковано в него, прясното месо може да бъдат взето директно от фризера и да бъде поставено в предварително загряна фурна с температура до 220°C.
2. Използвайте опаковки с еднакъв профил, но с различна дълбочина. Ако опаковате продуктите си в опаковки с различна дълбочина, но с еднакъв профил (дължина и ширина), това ще позволи използването на един и същ запечатващ механизъм за опаковане на различни по размери или количество продукти. По този начин ще намалите инвестициите в запечатващи машини и ще предотвратите времеемките смени на матриците по време на производствения процес. Използването на подобна тактика позволява създаването на визуално еднакви опаковки за цялата ви продукция, което означава по-висока познаваемост на марката ви на пазара.
3. Обръщайте специално внимание на формата на ръбовете. Заоблените ръбове няма да пробият пазарските чанти.
4. Изработвайте опаковките си от мономатериали. Това ще позволи по-лесното им рециклиране или унищожаване по екологично съобразен начин.
5. Погрижете се за ефективното представяне на продукта в точката на продажба. Кутиите могат да бъдат закупени като модули, което позволява да бъдат изложени по хармоничен и елегантен начин. Така можете да поставите повече продукти на по-малко място и да спестите време за презареждане на щанда. Облекченото опериране с продукцията ще доведе и до намалени разходи за логистика.
6. Използвайте възможностите на активните опаковки. По време на промишленото пакетиране прясното месо отделя специфични сокове, чието количество зависи най-вече от типа на месото (прясното пилешко месо е най-уязвимо към тези процеси). Защитата на продукта може да стане с влагането на специални абсорбери за течности. Някои производители вече предлагат подобни средства заедно с опаковката. Тук обаче рискът е свързан с точната дозировка. Абсорберите трябва да действат до степен, до която да не позволят на месото да изсъхне. В опаковките на прясното месо могат да бъдат поставяни и други типове абсорбери, които успешно да се борят с обезцветяването му.
7. Погрижете се за качественото запечатване на ръбовете. Освен че развалят цялостното впечатление на потребителя от продукта, отделените от прясното месо флуиди възпрепятстват или най-малкото затрудняват качественото запечатване на покриващото опаковката фолио. Не е лесно да бъде избегнато замърсяването на ръбовете на опаковката. Затова производителят трябва да положи допълнителни усилия в тази посока.
8. Обърнете специално внимание на месото от риба и морски дарове. Всички знаем, че редовното консумиране на риба е полезно за здравето. През последните години месото от риба и морските дарове се радват на нарастващ интерес от страна на потребителите, което се отразява и на повишеното му търсене. Месото от риба и морските дарове често са много „капризни“, що се отнася до дълготрайното им съхранение. Само внимателно подбраният начин на обработка и тип опаковка могат да доведат до дълготрайно съхранение на опакованото месо и запазване на привлекателния му външен вид. Етикетът, обозначаваш срока на годност, не трябва да бъде единствената гаранция за свежестта на продукта. Самото рибно месо също трябва да изглежда прясно. Естествено е желанието на потребителя да има възможност да види как изглежда опакованият продукт, преди да вземе решението за купуване. Затова не е чудно, че тенденцията към прозрачно опаковане в момента нараства и става все по-очевидна за рибната индустрия. При опаковането на различни видове морски дарове с черупки (миди, раци, скариди и др.) прозрачните опаковки са не по-малко важен фактор решението на потребителя за покупка. Тук от съществено значение е самият материал на опаковката да бъде здрав, тъй като съществува опасност острите ръбове на мидените черупки и щипките на различните видове морски животни да нарушат неговата цялост.