Международната конференция Packaging Summit Europe 2008 ще се фокусира върху устойчивостта в опаковането като основна грижа на европейската опаковъчна общност. Обявени бяха програмата за конференцията и отделните дискусионни панели. Събитието, което събира собственици на търговски марки и производители на опаковки, дизайнери, предприемачи и компании, занимаващи се с поддръжката на опаковъчна техника, ще се проведе на 1 и 2 юли в Амстердам.
Акцент в дискусионните панели на най-значимото събитие за опаковането в Европа Packaging Summit Europe 2008 ще бъдат изискванията, поставяни от страна на търговските вериги и потребителите спрямо производителите и снабдителите на опаковки, а именно проследяването на опаковки и опаковъчни материали по цялата снабдителска верига, преминаването към екологични технологии, използването на биоразградими материали и практиката на прозрачно одитиране. Така за собствениците на търговски марки и производителите на опаковки, дизайнери и предприемачи ще бъде от изключителна важност да се съберат на подобен форум и да сверят часовниците си, да направят преглед и да бъдат в крачка с последните тенденции и законодателни промени, когато става въпрос за произвеждане на екологично целесъобразни опаковки. Във връзка с това конференцията тази година включва теми като ролята на търговските вериги за устойчивото опаковане; намаляване на опаковките и ефективни методи за рециклиране; управление на отпадъците и механизми за контрол; ре-брандинг на продукти и прицелване в задоволяването на изискванията на потребителите за екологичен дизайн и пр.
Други секции на конференцията ще включват сесии върху следните теми: иновативни технологии в опаковъчната индустрия; настоящи тенденции в „опаковките за рафтовете“ и „опаковките за търговия на дребно“; опаковъчен дизайн — от маркетинговите проучвания до създаването на концепция; икономическата ситуация в европейските страни и нейният ефект върху развитието и растежа на опаковъчната индустрия.
В конференцията ще вземат участие високо квалифицирани говорители, представители на различни индустрии. Те са старши мениджъри от мултинационални компании (Unilever, Campina, Sara Lee, Heraus), специалисти по опаковъчни технологии (Micropact, Seaquist Closures, Budelpack), дизайнери от агенции, специализирани в развитието на иновативни опаковки (The Big Picture) и др.
Важността на интегрирането в опаковъчния процес на грижа за околната среда ще бъде дискутирана по време на презентациите на Steph Carter от Unilever. Г-н Carter ще представи гледната точка на собствениците на търговски марки във връзка с мащабните кампании за производство на продукти, основаващи се на устойчиво опаковане. От Unilever са възприели политиката на устойчиво развитие, което оказва влияние върху икономическите, социалните и екологичните аспекти на бизнеса. Компанията упорито се стреми към минимизиране на опаковките и активно стимулира рециклирането както във Великобритания, така и в чужбина. Г-н Carter ще сподели с делегатите на конференцията примери за това как компанията адаптира политиката на устойчиво опаковане. Докладът му предлага дискусия за това дали биоразградимите материали могат да бъдат използвани за продуктите за масова употреба без компромис за безопасността на хранителните продукти. В допълнение, неговата презентация ще се вгледа във финансовите аспекти, които се провокират, когато екологичните технологии трябва да съвпаднат с параметрите на брандинга на една марка и неговата цена.
Друга гледна точка също на мултинационална компания ще бъде представена в секцията за бъдещи технологични тенденции в опаковането. Claudio Finol от международната компания за млечни продукти Campina, базирана в Холандия, ще се задълбочи в динамиката на новия дизайн на продуктите и опаковките, съобразена с материалите, които са налични сега и които ще бъдат налице в близко бъдеще. В специализирани иновационни центрове на Campina се правят проучвания в развитието на новите продукти, като се отделя ключово значение на дизайна на опаковките. В тази презентация г-н Finol ще обсъди как да се подбират новите технологии в опаковането във връзка с брандинга и изискванията на пазара. Той ще представи конкурентоспособните предимства на различните технологии за бутилиране, като се фокусира и върху радиочестотните системи.
Packaging Summit Europe 2008 ще приветства маркетингови специалисти и дизайнерски агенции, които са специализирани в областта на опаковането или в лансирането на нова марка чрез дизайна на опаковката. Тези агенции поставят акцента на това да бъдат включени в процеса на лансиране и впоследствие налагане на нов продукт още от самото начало. Опаковането, от тяхна гледна точка, никога не трябва да бъде „мисъл след това“, включена в средата или на финала от спецификацията на новия продукт. Той трябва да бъде неизменна част от цялостния процес по развитието на продукта, предшестван от допитване до потребителите и проучване на пазара, и да играе жизнено важна роля в определянето на материалите и технологиите, които да се използват за успешно лансиране на новия продукт. The Big Picture — маркетингова агенция, която работи с различни компании върху дизайн на продукта и неговата опаковка, ще представи важността за проучване на пазарните условия, потребителските навици, позиционирането на бранда и конкурентоспособността като съществена част от маркетинговия микс на един нов продукт или ре-брандинг на друг.
Тази година PackagingSummitEurope2008 ще има подкрепата на водещи играчи в индустрията като Micro Pact, UPM Kymmene и Smurfit Kappa Group.
Тазгодишният златен спонсор на събитието — Micro-Pact, е конгломерат от три водещи европейски компании — LGR Emballages (Франция), STI Group (Германия) и Grupo Miralles (Испания).
UPM Kymmene (сребърен спонсор) е световен лидер в производството на хартия, а Smurfit Kappa Group (също сребърен спонсор) е най-големият в света производител на опаковки от плосък картон.