В ролята си на директор на хайделбергския Музей на опаковката и най-вече на експерт по дизайна Ханс-Георг Бочар споделя част от историята на марките и в частност на картонените опаковки, показвайки значимостта им за развитието на марките. Всъщност едва ли някой може да си представи днешния свят без тях. Във всичките им варианти – независимо от размера и цвета, картонените опаковки съпътстват човешкия живот, правейки го по-удобен, по-цветен и по-красив.
Идеята за използването на символи с цел насърчаване доверието на потребителите и стимулиране на продажбите се заражда още в началото на 20. век. По онова време търговията на дребно (основно с хранителни продукти) все още не е добре структурирана, а ценообразуването е далечно понятие. На практика първото печатно отбелязване на произхода на продуктите е въведено около 1900 г. За да индикира тяхната истинност, марката Lipton поставя печат върху своите опаковки с индийски чай с изричното предупреждение към търговците на дребно да не смесват скъпите и ценни чайове с евтини.
Във времето, когато пиратството по отношение на марките не е съществувало, единствена гаранция за доверието на потребителите била опаковката. Освен за идентификация опаковката служела за осъществяване на дълготрайна връзка с потребителите, а също и за индикатор на качеството на продукта. Пример за марка, предизвикала огромна промяна в света на опаковките, е добре познатата на всички Dr. Oetker, която в годината на своето създаване (1891) пуснала на пазара първия си продукт – Backin. Отначало набухвателите на прах се продавали в хартиени торбички, но за по-голямо удобство по-късно те били заменени с картонени кутии. Продуктът станал дотолкова популярен сред домакините, че за времето от 1891 до 1906 г. от него били продадени 50 млн. опаковки.
Не по-малко харесвани и предпочитани били опаковките ТЕТ** на Leibniz-Cakes, както и тези на модерните ножчета за бръснене Blue Blade на Gilette.
Първите опаковки изцяло променили начина на логистика и потребление на продуктите, а с индустриализацията на обществото се заговорило за широк пазар и неограничено производство. Нямало ги модерните днес опаковъчни материали като полипропилена, фолиото и др. и на практика най-често използвани били картонените опаковки, върху които можело да се печата от всички страни. Поради тази причина и най-вече заради техните безспорни логистични, функционални и емоционални характеристики те се наложили като проводник на марката и през 1920 г. отбелязали своя най-голям триумф.
За картонените опаковки и марките

Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Връзката между емоционалната ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковане на готови храни -
Автор: ProPack Magazine
0 Тубата – нашият ежедневен ... -
Автор: ProPack Magazine
0 За металните опаковки -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковъчните иновации през ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Опаковките от хартия и картон - ...