Функциите, свойствата и всякакви други физико-химични характеристики невинаги определят стойността на един продукт. Действителната стойност е заложена в доверието, което продуктът поражда у купувачите и ползвателите. Затова не само големите притежатели на търговски марки, но и малките производители могат успешно да се борят за пазарно налагане на своите качествени продукти.
Преди покупката обикновено е трудно да се определи точната полза от продукта. Тази несигурност се компенсира от доверието на купувача. Доверието пък се поражда от позитивния имидж на фирмата/продукта. Няма значение как е създаден този имидж — с реклами, публикации или словесно. Той винаги е свързан с името, с други думи — с търговската марка. Без име маркетингът губи смисъл.
Търговската марка представя качеството на продукта, услугите, свързани с него (сервиза), сигурността на доставките и начина на употреба, с две думи – ползите за потребителя. По този начин марката съдържа в себе си реалната стойност на продукта. Липсата, неправилната употреба или злоупотребата с марката подлагат на опасности реализацията на иначе качествените продукти и водят до загуби за бизнеса. Затова налагането и защитата на марката за продуктите на малките и средни фирми (МСФ) са с висок приоритет за просперитета на фирмите. Това се подкрепя от факта, че глобализацията принуждава МСФ да работят в международни мащаби. В тези условия, дори законодателството да не е съвършено, МСФ трябва да предприемат действия за защита на своите продукти – чрез опаковките и/или техните етикети.
Истината е, че легалната защита на продуктовата марка е невъзможна, ако не е осигурена защита на автентичността на продукта чрез неговата опаковка или етикет. Освен това, опаковката осигурява защита на продукта от загуби, увреждания и кражби, като създава условия за икономия на транспортни и складови разходи, както и за събиране и сортиране на употребените вече опаковки за следващото им оползотворяване. Необходимо е тези комплексни функции на опаковките да се разбират добре от собствениците на МСФ, за да ги използват рационално за устойчивото развитие на своя бизнес.
Немалко компании за опаковъчни решения разбират нуждите на МСФ от подходящи машини и системи за техните производствени и инвестиционни възможности. С това разбиране американската Multivac Inc. се фокусира върху опаковъчните потребности на МСФ. Компанията заделя ресурси за развитие на машини, сервиз, техническа подкрепа и обучение за клиентите си, използващи компактни опаковъчни системи (КОС). Фирмите, заети в производството на храни, фармацевтични продукти, битови и индустриални стоки могат да се възползват от предимствата на тези системи, за да увеличат производителността и универсалността на своите опаковъчни операции посредством малки капиталовложения. За тези цели Multivac, която преди повече от 40 години въведе първите вакуумни камерни машини, сега предлага за МСФ машини с ролково захранване, за затваряне на подложки и за етикетиране. Компанията е разработила и цяла гама камерни машини — от настолни до подвижни (без фундиране). Всичките машини са с конструкции от неръждаема стомана за улесняване на почистването им в изпълнение на строгите хигиенни стандарти.
Douglas Machine Inc. предлага за МСФ с малки и средни обеми опакована продукция машината Invex Case/Tray Packerс повишена производителност за опаковане в каси и подложки (тави). Малкоформатната машина използва голямата гъвкавост на сервозадвижванията за постигане на скорости от 25 каси/тави в минута. Ползите за МСФ са: тиха и спокойна работа на машината при намалени време и разходи за поддръжка; адаптируеми двигатели към широка производствена гама; програмирани двигатели за чести и бързи пренастройки; ускорен пусков режим благодарение на съвместените по време машинни функции; модулен софтуер за опростено диагностициране и локализиране на проблемите от интерфейса човек – машина; минимален брой части за подмяна и опростена ръчна настройка по рецепта. Машината е с 3-годишна гаранция.
За прецизно стягане на свиваеми ръкавни (sleeve) етикети в тежки производствени условия при малки до средни производствени обеми компанията PDC Intl. Corp. е конструирала и предлага компактен гъвкав парен тунел KST 55-710 с възможности за напасване на обема, дебита и парните дюзи в зависимост от нуждите. Така се постига прецизно подаване на парата към определени места на опаковката с цел постигане на най-добрия възможен външен вид при минимален риск от увреждане на бутилките. Могат да се използват ръкавни фолиа от PVC, PETG, OPSи PLAс минимална дебелина 40 микрона.
Парният тунел е идеален за свиваемо ръкавно етикетиране по цялото тяло на бутилките и за групово опаковане. Филтрирането до 0,5 микрона осигурява подаване на пара с характеристики за хранителни цели в системата с конструкция от неръждаема стомана. Предвидена е и система за оползотворяване на кондензата.
С идеята за облекчени монтажни и експлоатационни разходи за МСФ от хранителния бранш, Cryovac е разширила своята гама от опаковъчни машини Darfresh с линията за скин-опаковане на пресни хранителни продукти R175 CD system. Компактната линия е с повишена ефективност на работа при по-ниски производствени обеми и е замислена за условията на растящи цени на суровините, материалите и храните – едно предизвикателство с нарастващо значение за хранителната индустрия. Конструкцията от неръждаема стомана е с лесен достъп за поддръжката и отговаря на високите стандарти за опаковане на хранителни продукти. Нейната универсалност позволява използването й за опаковане на голямо разнообразие от продукти, включително меса, птици, пресни и замразени морски продукти, дори сирена и готови храни. Тази техника от ново поколение дава възможност на преработвателите да постигнат добри цени, отнесени към една опаковка, и съкратено подготвително време при занижени обеми на опаковъчното производство. Едновременно с това се използват предимствата на опаковъчната технология Darfresh на компанията – плътно, но не деформиращо обвиване на продукта по всичките му повърхности с материал от две рула, който служи като „втора кожа“ и осигуряване на „подкожен“ вакуум за елиминиране достъпа на въздух с оглед удължаване трайността на продуктите върху рафтовете в търговията на дребно.