Опаковъчната индустрия е изправена пред много предизвикателства, в това число натиск върху цените и засилване на конкуренцията. Затова и представеният проект на Print City за добавената стойност на опаковката (VAPack) фокусира вниманието върху себе си по време на състоялата се на 17 и 18 ноември т.г. конференция на ERA. VAPack проектът предизвика отворени дискусии за ползите от създаването на добавена стойност и възможностите за диференциране и позициониране на опаковката на продукта с помощта на офсетовия печат. Участниците споделиха увереността си относно ползите от добавената стойност при опаковките, изразяващи се чрез графичните техники за привличане вниманието на потребителите; засилена диференциация между продуктите от всички сектори на потребителския пазар и нови възможности за развитието и позиционирането на марката.
Проектът за добавената стойност на опаковката се провежда на три етапа: Creative Pack (в рамките на INTERPACK), Value Pack (до провеждането на Drupa 2012) и Future Pack. Бъдещите модули предвиждат включването на нови функции и използването на връзката с електронните медии и най-новите техники за защита на марката. За да подчертаят значението на красивата графична опаковка, по време на Конференцията на ЕRA по опаковане се състоя церемония за награждаване на най-добрите печатни опаковки. Представилите се участници показаха не само класата, но и преимуществата на дълбокия печат.
Възходът на сашето за еднократна употреба
Ако преди години всички ние като потребители имахме времето и спокойствието да се редим на големи опашки и да говорим помежду си за новините, днес това далеч не е така. Повече от сигурно е, че колкото и да ни липсва изгубеното спокойствие, то отдавна е в миналото и динамиката на живота има други измерения. Моделът на строгите икономически отношения е наложил промяна в поведението на потребителите и днес все по-голяма част от тях прекарват живота си в пътуване между едната и другата работа и дома. Все повече са и домакинствата в Европа (над 60%), които живеят разделени и в които на почит са малките и изключително удобни за ежедневието дози кафе, витамини или болкоуспокояващи. Освен че могат да бъдат пренасяни безпроблемно в чантички за тоалетни принадлежности или дори в джобовете на дрехите, малките опаковки лесно намират място и на дисплея в магазина, а високата им надеждност по отношение защитата на продуктите ги прави незаменими и все по-популярни сред потребителите.
За да са в крак с времето и за да отговорят на очакванията на клиентите, голям брой компании се преориентират към производството на т.нар. сашета – плоски торбички за опаковане на насипни бързооборотни продукти (чай, кафе, брашно, витамини, хранителни добавки, подправки, бонбони и др.). Поради функционалността си малките революционни опаковки са се превърнали в незаменима част от нашето ежедневие и е почти невъзможно да си представим живота без удобството на дозата любимо кафе, болкоуспокояващото лекарство или витамините, подредени удобно в пътната чанта. Затова и съвсем закономерно естетически издържаните гъвкави и компактни форми, каквито са сашетата, са се наложили като един от основните стилове на опаковане, даващ възможност за добавянето на психологически бонус към продуктите и позволяващ бързата и успешна адаптация на марките към новите изисквания на пазара.
За принадената стойност в опаковките

Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Поглед отвъд пазара на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 HP SmartStream Designer на HP Indigo -
Автор: Екатерина Николова
0 Цифровизацията на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Международният институт по ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Иновативните опаковки на PACK EXPO 2011 -
Автор: ProPack Magazine
0 Децата, опаковките и марките