Придобилите популярност изрази „опаковки за пазаруване“ и „опаковки за рафтовете“ вече се изместват от „опаковки за търговията на дребно“ (retail-ready packaging). Независимо от терминологията, по-сложните щанцовани опаковки от вълнообразен картон с висококачествен печат оказват силно въздействие върху пазара на велпапе, съгласно проучване на Конфедерацията на хартиено-целулозната промишленост. Това въздействие повдига някои въпроси във връзка с недостига на мощности за щанцоване и повишаването на цените. Едно е ясно — в търговските вериги трябва да постъпват или опаковки с цялостно променен стил, или пригодени за рафтовете стандартни кашони FEFCO — 0201. Всичко това отразява стремежа на доставчиците груповата или транспортната опаковка да представя потребителската опаковка така, че да засили въздействието на марката и като следствие да се увеличат продажбите на продуктите. Самите те са склонни да поемат увеличените разходи за щанцоване и висококачествен печат на опаковки от две парчета с капак, както и на опаковки с външно и вътрешно бяло покритие за нанасяне на двустранен печат. Самите супермаркети оценяват голямото значение на текстовете и изображенията за лесното идентифициране на продуктите върху стелажите в складовете. В допълнение, индустрията възнамерява да постигне съгласие относно символите, илюстриращи начините за разтваряне, използване като дисплей и сгъване за следващо оползотворяване на готовите за търговията на дребно опаковки. Обикновено супермаркетите имат развита инфраструктура за събиране на такива опаковки за следващо рециклиране.
Рециклируема бокс-палета за индустриални товари
Компанията CRP Print&Packaging лансира разработената от Corby нова рециклируема бокс-палета за индустриални товари с общо тегло 300 кг. Бокс-палетата е изработена от вълнообразен картон, тя е напълно рециклируема и замества традиционните контейнери и дървените палети, като с това се избягват ангажиментите, свързани с нормативните изисквания към дървесината за палетни приложения.
В подкрепа на рециклирането
Производителят на твърди пластмасови опаковки за хранителни и нехранителни продукти Sharpak започва да маркира релефно произвежданите от него подложки с информация за рециклирането им. Релефният отпечатък съдържа изразите „Може да се рециклира там, където има съответни мощности“ и „Съдържа рециклирани материали“. Така компанията отговаря на проблемите на обществеността, свързани с различаването на предметите, подлежащи на рециклиране.
Олекотяват стъклените бутилки за вино
Супермаркетите Morrisons и Tesco, заедно с притежателите на марки за вино Constellation Europe и PLB Wines, планират да спестяват 6000 т/г стъкло от олекотяването на бутилките за вино. Делът на Tesco е 2500 т/г икономия на стъкло само за бутилките за неговите вина със собствен етикет. Очаква се продажбите на виното в новите бутилки да започнат към края на текущата година, давайки своя принос към многоцелевата задача за намаляване на опаковъчните материали с 25% към 2010 г. От програмата WRAP (Waste and Resources Action Programme) са на мнение, че винарската индустрия прави значителен прогрес в оптимизирането на опаковките.
Капачка с модифицирана атмосфера
Специализираната в активно и интелигентно опаковане Emco Packaging Systems пуска на пазара абсорбираща кислорода капачка с модифицирана атмосфера, съдържаща водород. Капачката може да се използва за защита на безалкохолни и алкохолни напитки, както и за приложения в медицината и фармацията. В обикновените винтови капачки за бутилки се поставя тампон с диаметър 2 см, който катализира образуването на вода от кислорода и водорода. Водата се задържа между газопроницаема мембрана и пластмасова шайба. Тази система за затваряне не изисква специални условия за изработване, съхраняване и сглобяване на капачките.
Бъдещето на опаковъчния CAD
Директорът на Esko за маркетинг на опаковъчен софтуер предсказва, че ще бъдем свидетели на промени в работните потоци, включващи използването на виртуални 3D прототипи, които изобразяват реалистично продукта и неговата опаковка преди да бъде изработен първият модел или макет. С това намерение компанията лансира през миналата година „3-dx module for DeskPack“. Този продукт интегрира CAD и графични данни, като осигурява 3D прозорец в Adobe Illustrator с едновременно представяне и актуализиране в 2D и 3D прозорци плюс 3D коректура в PDF. Отбелязва се нарастващо използване от дизайнерите на 3D и прехвърляне на 2D проектирането към него. В допълнение, управляващият директор на Artwork Systems UK предсказва „индустриализирането“ на опаковъчния дизайн и предпечат. Компанията използва по-различен подход — импортира художествените PDF-и в собствените си системи ArtPro design и Nexus или OdyStar Packaging pre-press, но позволява преработка на първоначалните линкове, ако се налага реимпортиране на PDF-а в Illustrator за следващо представяне. Към предсказанието се добавя и намаляване на различието между творческата и предпечатната продукция през следващите няколко години — ролята на предпечата като фаза от работния поток ще изчезне постепенно и той ще се интегрира в дизайна или ще стане елемент от изработването на печатните платки. Късите пробни серии опаковки ще бъдат цифрово печатани, щанцовани и сгъвани.
Новости от света на опаковането

Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Поглед отвъд пазара на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 HP SmartStream Designer на HP Indigo -
Автор: Екатерина Николова
0 Цифровизацията на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 За принадената стойност в ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Международният институт по ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Иновативните опаковки на PACK EXPO 2011