Без значение дали сте в челото или по-назад в бизнеса вероятно винаги сте си задавали въпроса как една или друга компания успява да стигне върха. В момента предлагането на производствени технологии и оборудване е толкова голямо, че надали това е нещото, което определя пласмента на вашата продукция. Ако е така, то сравнително бързо можете да се преоборудвате.
Основният въпрос остава как вашите продукти да попаднат в кошницата на повече клиенти, или с други думи, как да повишите рентабилността на продукцията си. Уви, рентабилността е предмет на съвременните системи за управление на бизнеса ERP* — тема, която няма да дискутирам тук. Маркетинговите инициативи и рекламата под всякаква форма невинаги достатъчно ефективна. Защо?
Много фирми в България са насочени към продуктите си, а не към самия пазар, т.е. мениджърите им разсъждават по следния начин: „Ние произвеждаме много добри продукти, нужно е само клиентът да научи за тях“. Следва рекламна кампания, серия от промоции и презентации, но въпреки това ефектът е незадоволителен. В тази статия ще обърна внимание на едно от най–важните звена в една компания — търговската дейност и нейната организация. Неслучайно определям търговския отдел като ключов в една компания. Това е структурата, която доставя вашия продукт до клиента. Ако тя не работи ефективно, всичко останало е безсмислено.
В най–общи линии едно търговско звено се състои от:
- склад;
- автомобилно стопанство;
- отдел за продажби;
- счетоводство;
- мениджмънт.
О.К., дотук всичко е ясно, но как ще повишим печалбата?
Вярно е, че качественият мениджмънт е от съществено значение, но ако мениджърите ви работят интуитивно без помощта на аналитични средства, то работата им повече наподобява тази на гадателите и врачките.
Важно е да знаем, че ефективната дейност на търговския представител е химера и можем само се молим той да отделя повече време за работа, отколкото за друго. Ако ERP може да ви даде поглед върху получената рентабилност, то оптимизацията на маршрута на транспортните средства е непосилна задача за един супервайзър.
Какво е решението?
Да оптимизираме склада
Софтуерните решения за оптимизация на складовото стопанство с марката Smart Stock са доказали своята рентабилност и надеждност.
Какво получавате?
- Система за обработка на входящите заявки, с която не е възможно да сбъркате или пропуснете позиция или клиент.
- Подреждане на склада — точна адресация на всеки продукт, така че дори и със „завързани очи“ да можете да намерите търсената стока.
- Следене на наличностите и подреждане на стоките по дата или партида.
- Подготовка на заявки към производството — непрекъснато следене на наличностите от стоки. Системата сама препоръчва да се заявят стоки, които намаляват критично на база статистика от предходни периоди.
- Бърза ревизия от няколко минути до няколко часа в зависимост от броя на обслужваните продукти.
Да вземем максималното от пазара
А какво ще кажете, ако всеки търговец има информация за стоката в склада още докато взема заявката при клиента. За добрия търговец това е инструмент, който носи само печалба.
Системата за организация на търговската дейност Optimum обслужва както exvan selling, така и pre selling (основни разновидности в директните продажби). Чрез постоянна връзка на търговеца с офиса имате информация за: местоположението му, текущ оборот, брой сделки, продадени артикули, наличност на стока в превозното средство. Търговецът ползва единна ценова база, информация за клиента, отстъпки и непогасени задължения, знае каква стока има в склада или в автомобила и може веднага да взе ме решение. Всички сме чували, че комуникацията с клиента е от съществено значение за успешната работа, а какво по–добро от това — търговец, който никога не казва „нямаме в наличност“ и учтиво ви предлага всички промоции.
Още нещо, което ще се хареса на търговския мениджър, е модулът за мърчандайзинг. С него лесно ще следите разположението на стоките ви в търговския обект, а определянето на нетната и нумерична дистрибуция ще е проста задача.
Да свием разходите с разумни инвестиции в правилна посока
Системата Optimum позволява повишаване на трудовата производителност на търговските представители (от 30% до 90%) чрез намаляване времето за взимане на решения. Характеризира се още с автоматично изпълнение на основните операции по ценообразуване за конкретната точка (магазин), както и с увеличаване обема на усреднените поръчки с до 95—97% благодарение на автоматична препоръчителната поръчка. Грешките при създаване на документи също намаляват. Оптимизира се и маршрутът на движение на търговските представители и се повишава точността и скоростта на изпълнение на поръчките. Благодарение на системата се оптимизира и количеството на останалите в склада стоки, като получените от търговците заявки онлайн се въвеждат автоматично от офиса. И не на последно място, Optimum позволява повишаване качеството на обслужване, имиджа на компанията и удовлетвореността на търговския персонал, а защо не и повишаване на заплатите в резултат на по–добрите продажби?
И така, ако преценявате, че вашата търговска дейност има нужда от оптимизация, ако мислите, че търговците ви са неефективни, ако вложените в медийна реклама средства не се връщат, а разходите за транспорт растат без основание, значи е дошъл моментът за промяна.