Направени изследвания сочат, че потребителските нагласи са се променили съществено през последните няколко години. Д-р Матиас Kармасин от университета Alpen Adria в Клагенфурт обобщава развитието на комуникацията в тройна максима, според която медиите променят света, начина на потребление и, разбира се, маркетинга. В този смисъл опаковките също са обект на нови задачи. Достатъчно е само едно бегло сравнение, за да се види, че за времето от 1998 до 2009 година те за загубили срещу интернет
При младото поколение (14–19-годишните) нещата са съвсем диференцирани: загубите при медиите са 8 на сто за всекидневниците, 11 на сто за радиото, 28 на сто за телевизията, за сметка на което интернет изпреварва всички останали медии със 76 на сто. За разлика от преди, водещата роля на радиото и телевизията е трансформирана до фоново присъствие. Според проучване на британския Economist 57% от запитаните са гледали телевизия и 30% са слушали радио, докато са говорили по телефона, а 43% са били пред телевизора с вестник в ръка.
Средно всички участници в интернет общността получават по около 20 спама на ден, а почти всеки пети е ползвал спам филтър. Развитието на медиите е променило съществено света, в който живеем, тъй като (особено в интернет) няма събитие, което да не е споменато. Според Kaрмасин това влияе върху: производството, разпределението и потреблението на стоки и услуги; пространството, времето, историята и идентичността; условията и начина на комуникация; навлизането на новите технологии в ежедневието и др. Най-засегнато от медийната активност е потреблението — още повече, когато става въпрос за така нареченото пасивно усвояване на рекламите, които буквално заливат потребителите. На практика медиите все повече се превръщат в търговски агенти. Променя се и ролята на маркетинга като стратегия по отношение на цените и продуктите — от масова комуникация, действаща на принципа на взаимодействие между различните марки и лоялните хомогенни целеви групи, в медийно съобщение тип реклама, опитващо се да убеди потребителя. Според д-р Кармасин нарастващото значение на медиите върху потреблението ще принуди маркетинга и търговията да се адаптират, при което прозрачността и сложността на офертите ще се увеличи за сметка на потребителите. Информацията, споделяна в групи, ще придобие по-голямо значение поради своята надеждност и достоверност и ще победи класическата реклама със своята автентичност.
Всичко това ще се отрази върху опаковката и нейното взаимодействие с медиите. От една страна, тя ще влияе върху медиите, а от друга — ще се превърне в среда за самата себе си. Очаква се значението на опаковката да нарасне паралелно с развитието на интернет търговията чрез т.нар. медийни магазини. Разбира се, това несъмнено ще рефлектира върху дизайна, отправяйки към него нови предизвикателства, породени от разрастванетона глобалната търговска мрежа. В този смисъл значението на опаковката като носител на информацията ще се увеличава паралелно с възможността да бъде разчитана с помощта на мобилни телефони или посредством други оптично-комуникационни сигнали.