Макар че по отношение на рециклирането гъвкавите опаковки не могат да се мерят със стъклените и картонените, те като че ли все повече се налагат на пазара. Дали това е необходимост, мода или комбинация от фактори, през последните години производителите на нескафе също предпочитат гъвкавите пред изящните и красиви, но по-неудобни за транспортиране стъклени опаковки. На практика една от първите (2009 г.) екологично произведени опаковки, тежаща с 97 на сто по-малко от стъклената, е тази на марката Kenco.
Анализатори на пазара за кафе посочват, че през изминалата 2010 г. гъвкавите опаковки (от алуминий и пластмаса) са били сред най-използваните за кафе на зърна и смляно кафе. Предвид високата цена на алуминиевите ламинати бъдещето на алуминия в тази категория обаче е доста несигурно.
По малко по-различен начин стоят нещата със зърнените закуски. Производителите на този вид храни предпочитат кутиите заради по-добрите възможности за печат и оформление и съответно по-силното въздействие върху потребителската аудитория, както и заради гарантираното запазване целостта на продуктите в тях. Преминаването към гъвкави опаковки би означавало инвестиции в нови машини, пък и става въпрос за наложени традиции в пазарна ниша, изграждана в продължение на години.