В областта на опаковките за сладкарски изделия се открояват няколко тенденции. На първо място е интегрирането на мултисензорния ефект, който диференцира стоките в магазина и влияе на импулсивните покупки. Не по-малко важна е тенденцията за разрастване на сладкарския бизнес (особено през летните месеци) и не на последно място — устойчивостта. Точно сега мултисензорният ефект е интересна тема за производителите на опаковки. Проучвания на пазара отдавна са доказали, че въздействието на опаковката върху няколко сетива води до увеличаване на потреблението с 30% до 60%. Затова и сладкарските изделия все повече се оценяват съобразно опаковките, в които се предлагат на пазара. Технологии като фолиото, ламината, лака, както и използването на олекотени и щадящи околната среда опаковъчни материали, са предпочитани от потребителите и категорично се налагат при опаковането на захарни изделия. Картонът, разбира се, е любимата опаковка на сладкарската индустрия не само заради богатия избор на възможности за сгъване, но и поради фактa, че се произвежда от възобновяеми суровини и може да бъде рециклиран заедно с хартията. В този смисъл устойчивото използване на горите и изискванията за нискоенергийно отпечатване и обработване на опаковката важат с още по-голяма сила. Затова и основна цел при производството на опаковки е използването на неутрален печат, водещо до увеличаване употребата на мастила и лакове на водна основа за сметка на намаляване употребата на химикали, без това да влияе върху качеството. Новите технологии представляват ефективни и екологични процеси, които гарантират устойчивост и са добре приети от потребителите. Разработването на тази тема в момента помага на компаниите да спечелят една солидна ниша на пазара, затова не е случайно, че гиганти като Nеstlе и Unilever инвестират именно в устойчивостта на опаковките. Днес изразът „екологичен“ не се използва в традиционния смисъл на думата. В сравнение с предишните поколения потребителите имат достатъчно финансови възможности да се радват на много съвременни придобивки. Въпреки това точно в наше време те са повече от повлияни от аспектите на устойчивостта при вземане на решения за покупки. Изследователите на пазара приемат, че този потребителски тип характеризира до 30% от тях. Съвременните потребители все повече се насочват към големите вериги магазини и супермаркети, където има най-голяма вероятност да попаднат на стоки с нов дизайн на опаковките. Една от основните причини за ръста на общия оборот на сладкарските изделия са именно новите продукти. Иновациите при продуктите, новите вкусове и атрактивните опаковки с добавена стойност безспорно съдействат за увеличаване на потребителите на сладкарски изделия. Успоредно с неизчерпаемото многообразие на форми (шоколади във формата на сърца, фигурки и др.) в бранша се наблюдава тенденция към простота при оформянето на продуктите, а белият цвят все повече се налага като водещ при проектирането на нови изделия. Тази тенденция, разбира се, не е случайна — чисто психологически бялото се възприема като чисто и непорочно, а освен това предлага достатъчно място за проектиране. В хранителната промишленост белият цвят отдавна е символ на свежест и лекота и много добре отразява качествата на добавената стойност на продукта. Напоследък все повече търговски фирми възприемат бялото като новото черно в опаковките и го налагат като водеща тенденция в дизайна. А доколко това е удачно, ще стане ясно от данните за ръста на продажбите.
Тенденции при опаковането на сладкарски изделия
Още статии от същата категория
-
Автор: ProPack Magazine
0 Поглед отвъд пазара на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 HP SmartStream Designer на HP Indigo -
Автор: Екатерина Николова
0 Цифровизацията на ... -
Автор: ProPack Magazine
0 За принадената стойност в ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Международният институт по ... -
Автор: ProPack Magazine
0 Иновативните опаковки на PACK EXPO 2011