Американският клон на съвета за одобрение на опаковките за лекарства (HCPC) обяви за 18-ти пореден път най-добрите опаковки за лекарства на своя годишен национален симпозиум, състоял се в началото на май т.г. Събитието се провежда ежегодно от 1995 г. насам. Участниците в конкурса се разделят в две основни категории – за лекарствените опаковки, които са пуснати на пазара през изминалата година, и за иновативен дизайн на продукти, които още не са използвани с търговска цел.
Опаковка за 2009 г. — мострена опаковка на Pfizer Toviaz
Пуснатата през октомври миналата година опаковка IntuiDose на Pfizer е предназначена за лекарство, третиращо заболяване на пикочния мехур. Опаковката притежава защита срещу нежелано отваряне от деца и адекватен за лекарството дизайн. Четирипанелният дизайн тип „портфейл“ предоставя комплексен подход към започване на ефективна терапия на засегнатия орган. Освен това опаковката предлага допълнителни средства за информиране на пациентите. Те включват съвети и начини за създаване на детайлизиран план за лечение и средства за улесняване на комуникацията пациент — лекар за третиране на симптомите. Към опаковката е приложено ръководство за пациента, в което са изписани подробни обяснения за симптомите на заболяването и препоръки за правилния начини на приемане на медикамента. Създателите на кутията са предвидили дори и начини за записване на данните в интерактивна компютърна програма. Опаковката включва и система за ежедневно следене на редовния прием на лекарството и състоянието на пациента. В края на 12-седмичния курс на лечение тя изготвя ревизия на постигнатите резултати, които се препращат към лекуващия лекар. Към кутията е добавена и картата за отговори, която позволява на пациента да запише попълнената информация в интерактивната програма за следене. Опаковката IntuiDose е изработена с фолио, което не позволява нежелано скъсване и изпадане на таблетките при работа с нея.
Награда за иновативен дизайн — Vitality TM Glow Cap TM
Наградата в категорията „Иновативен дизайн“ бе присъдена на Vitality за тяхната опаковка за таблетки GlowCap. Новата капсула се отличава със своята „интелигентна“ капачка, която може да издава светлинни и звукови сигнали при настъпване на момента за приемане на поредната доза. Системата, към която е свързана капачката, може дори да се свързва с мобилния телефон на пациента и да изпраща текстови съобщения, които да му напомнят да се придържа към графика за приемане на медикамента. Всеки път, когато бутилката с хапчетата бъде отворена, информацията се записва в клетъчната мрежа на Vitality. Обновяваната ежедневно база данни в системата служи за автоматично повторно изписване на рецепта, когато лекарството се изчерпи. Системата дори може периодично да изпраща на пациента данни за постигнатия прогрес в лечението му. Vitality е уникална и с възможността си да определи основните модели на поведение на всеки отделен пациент и на тази база да изготви индивидуални поведенчески програми, които да повишат ефективността на медикамента.
Първи подгласник — мострена опаковка Squibb Onglyza на Bristol-Myers
За първия подгласник в конкурса бе избрана произведената от Anderson Packaging опаковка Squibb Onglyza, която вече притежава разрешително за производство от Американската администрация за храните и лекарствата (FDA). Лекарството Onglyza™ служи за лечение на диабет от втори тип. Двупанелната опаковка съдържа студено формован фолиен блистер, който е вграден в друг кардиран блистер. Информацията от рецептата на лекарството е интегрирана в опаковката в точката на изсипване. В структурата ù е включен и джоб за поставяне на листовка с изписани контакти за получаване на допълнителна информация по телефона или по интернет.
Втори подгласник — комплект за титруване за пациенти Lamictal® ODT™ от GlaxoSmithKline
Комплектът за титруване за пациенти Lamictal® ODT™ е одобрен от FDA и вече се предлага на пазара за опаковане на медикаменти за лечение на епилепсия и биполярно разстройство. Структурата на опаковката е направена специално за деликатната специфика на този тип лекарства. Дизайнът на кутията е преминал успешно тестовете за защита от деца. Седмиците от терапията са разделени една от друга посредством ясно изписани графики и инструкции за дозиране за пациентите. Опаковката е разделена на индивидуални късащи се блистери. Инструкциите при отваряне с илюстрованите диаграми ориентират пациентите как да получат достъп до таблетките и да приемат продукта по най-удобен начин.