Тазгодишните изложения МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО и ИНТЕРФУД&ДРИНК се проведоха между 11 и 14 ноември в четири от изложбените зали на Интер Експо Център — София.
Професионалистите в тези браншове имаха възможността да установят ползотворни бизнес контакти с водещи български фирми — производители, дистрибутори или представители на чуждестранни компании. Изложенията бяха посетени от близо 9600 професионалисти и потребители, които се запознаха с последните тенденции и новости в областта на хранителновкусовата промишленост. Общо 411 изложители и подизложители от 29 държави бяха представени на 159 щанда.
Шестнадесетото издание на авторитетното международно изложение МЕСОМАНИЯ тази година представи продуктите и услугите на производители и търговци от България и 20 други страни. На 63 щанда бяха аранжирани експонатите на 204 изложители от България, Германия, Италия, Испания, САЩ, Франция, Австрия, Турция, Великобритания, Швейцария и др. На изложението бе показанo специализирано оборудване за обработка на месо и месни продукти, опаковъчни машини, консумативи и др. Заинтересовани специалисти от областта на месопреработвателната промишленост се запознаха с богата гама от обвивки и опаковки за месни продукти. Редица търговски фирми представиха продукти на водещи компании в производството на подправки, хранителни добавки, функционални смеси за продукти от преработено месо, ингредиенти.
Освен мляко, млечни продукти и деликатеси, сред експонатите на СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО можеха да се видят различни модели хладилници, фризери и широка гама уреди за професионална употреба, както и почистващи машини. Представени бяха и измервателни уреди за контрол на млечни продукти и уреди за детекция на изследвани патогенни микроорганизми за два пъти по-кратко време от традиционните методи.
На БУЛПЕК професионалистите от хлебопроизводството и сладкарството се запознаха със суровини и материали за производство на хляб и хлебни изделия от натурални съставки, съобразени изцяло с нормите на здравословното хранене. Представени бяха вертикални и хоризонтални опаковъчни машини със стреч и термосвиваемо фолио, както и хартиени пликове за хляб и хлебни изделия. Фаст фуд, топли точки, ядки и други насипни продукти са също част от номенклатурата на изложбата.
Сред интересните експонати на ИНТЕРФУД И ДРИНК бяха инстантните напитки, какао и сладки от Полша, кафе и чай от Унгария и традиционни храни от Сицилия. Новост за изложението бяха здравословни и био-органични храни от цял свят без съдържание на генномодифицирани съставки, консерванти и вкусови подобрители.
САЛОН НА ВИНОТО отово бе притегателен център за сомелиери от страната и чужбина и за любителите на виното, които ценят елитните и качествени продукти. Освен българските винопроизводители на изложението бяха представени и вина от Италия, а Аржентина и Южна Африка представиха местни вина на свои самостоятелни щандове.
В събитието взеха участие и студенти от Нов български университет под ръководството на доц. Юлия Грамчева. На щанда на университета бяха представени техни авторски проекти на опаковки и етикети, към които интерес проявиха както специалисти в опаковъчния бранш, така и производители на опаковки. Към 12-те участници бяха отправени и няколко сериозни оферти за проектиране на опаковки.
Идея фикс 2009
Като съпътстващо мероприятие към тазгодишния „Салон на виното“ Националната лозаро-винарска камара за първи път организира конкурс за графичен дизайн на етикети и рекламни материали предназначени за представяне на вина „ИДЕЯ ФИКС“.
В журито на конкурса взеха участие проф. Божидар Йонов, Божидар Икономов и Георги Янков — представители на Съюза на българските художници, Даниела Осиковска от Асоциацията на рекламните агенции и Ивана Мурджева — представител на Националната лозаро-винарска камара. Във всяка от конкурсните категории бе връчена по една първа награда. Комисията номинира и награди следните участници:
- ••В категория „Проект за етикет“ наградата бе връчена на Йордан Желев/ Фактор Р студио;
- ••В категория „Реален продукт“ наградата получи Телиш АД;
- ••В категория „Печатни рекламни материали“ бе отличена Винарска изба Русе;
- ••В категория „Видеоматериали, късометражни филми с презентационна цел“ награда не бе връчена;
- ••Националната лозаро-винарска камара учреди и връчи специалната награда на камарата на Дамяница АД.